17. - 21.2.

22.02.2025

Dobrý den, 

týden s prvním plaváním a skvělým karnevalem za námi. Vše proběhlo v pohodě, děti jsou v lepší zdravotní kondici, za což jsem moc ráda. Od čtvrtka jsme bez paní asistentky a celý další týden určitě ještě budeme, tak to bude zase výzva pro nás všechny :) 

Co se týká výuky, v matematice jsme rýsovali čtverec (zatím nebyla zadána velikost strany), příští týden to vyzkoušíme... Je to boj s pravítky a kružítky. Na vysvětlování byly ještě dvě paní asistentky, pak jsem byla již sama. Je to "mazec" všechny je obejít. Problém nastal ale hned na startu - nefunkční kružítka, olámaná pravítka s neviditelnou ryskou, tužky, to snad ani nebudu komentovat. No, těžko lze rýsovat, když není čím. Vím, že jsou děti již velké, ale mrkněte na to přece jen, prosím, hlavně na ta kružítka (tuhy jsou tupé, krátké, špatně ořezané, bodce uvolněné, nohy kružítka nedrží... moc prosím o pomoc). Ještě zůstanu u G a domácí práce. Chtěla bych vás požádat... pokud se učíme něco nového (např.: rýsování čtverce) a děti mají tu stejnou práci na doma, prosím, buďte při tom, abyste jim pomohli... Domácí čtverce nebyly až na čtyři výjimky ´čtverce, od oka nebyly sousední strany kolmé, ani stejně dlouhé, někteří to měli špinavé, narýsované "kopýtkem"... Pro mě toto nemá vůbec žádný smysl. Dělala jsem domácí práci znovu ve škole - bylo 22 dětí... zvládli jsme to, ale já bych pro děti opravdu potřebovala oporu doma při novém učivu. Je to pro vás jen chvíle a nám to pak ve škole moc pomůže. Moc děkuju... Čeká nás obdélník, to bude tentýž problém. Jinak písemné dělení už 95 % dětí zvládá téměř bezchybně, násobení taktéž. Některým chybí cvik doma a nedostatky v násobilce. Těm, kterým to nejde, beru pokaždé k tabuli, nebo chodí počítat ven s paní asistentkou. Bez domácího procvičování se to ale k lepšímu nepohne. 

V českém jazyce se daří při společné práci a troufám si říci, že i při samostatné, v gramatice koncovek podstatných jmen rodu středního i ženského. Diktát jsem ještě neopravovala, takže nevím, chyby jsem ale viděla, když jsem mezi dětmi chodila... Chybují ale ve vyjmenovaných slovech, předložkách a předponách... U mnohých zvažuji, zda má význam, aby něco doma procvičovali, protože přijdou s neskutečně velkým množstvím chyb... Pokud pracují ve škole, je ta úroveň úplně jinde. Asi se jim nechce. I tady vás prosím o pomoc, mrkněte na to, když chyby vidíte, zkuste děti nasměrovat ke kontrole a hledání chyb - a ať vám zdůvodní nahlas, občas jim to pomůže, přijdou na to sami.

V angličtině jsme v pátek skočili na novou lekci. Slovíčka mají umět do úterý (je angličtina), ale psát je nebudou, až ve středu. V úterý budou psát testík na časování "to have" - v kladu, záporu i otázce - zatím ne ve větách. Je nutné učivo upevnit. V pátek si napíší to stejné, jen se slovesem "to be" (opět klad, zápor, otázka). Snažíme se klást otázky, odpovídat na ně, tvořit otázky k odpovědím.

V přírodovědě to teď bylo hodně o komunikaci, kritickém myšlení, argumentaci a vrhli jsme se na jaro (od loňska jsme postoupili - děti mají znát oba názvy rostlin (bledule jarní, sněženka podsněžník, sasanka hajní, vrba jíva...).

Ve vlastivědě jsme došli téměř ke stěhování národů, budeme opakovat pravěk (určitě si napíšeme testík). Dětem jsem poslala na skupinu (WA) videa z Dějin udatného českého národa k tématu, z 22 dětí se na ně podívalo 6. No, navázat se na ně v pátek nemohla. 

Díky rozmáhajícímu se zapomínání jsme ho začali zaznamenávat do tabulky (od minulého týdne). Jakmile během krátké doby dítě zapomene více než 5x, budu vás informovat přes Bakaláře. Do úkolníčků mnozí nenahlížíte, tak abyste měli přehled včas. Když jsem u Bakalářů - znovu apeluji na včasné omlouvání dětí (po příchodu dítěte do školy by měla být omluvenka v Bakalářích zapsána). Některé z vás opakovaně "uháním", pro mě je to nepříjemné a myslím, že i pro vás. Pokud by nedošlo u některých k nápravě v tomto ohledu, musela bych napsat dítěti hodiny neomluvené. Jsou to výjimky, ale jsou. Ještě připomínám, já mohu omluvit pouze den, na dva dny potřebujete svolení vedení školy a to písemně. Dopředu známou absenci je nutné mi hlásit předem. Díky za pochopení.

Ještě organizačně - v pondělí teoretická výuka dopravní výchovy - celodopolední (s sebou klíče, čip, penál, úkolníček, svačina, kapesníky). V úterý 2. lekce plavání, odpoledne Vl a Aj. Pak už snad v běžném režimu. Přv je ve čtvrtek!!!!

Dnes to nebylo asi optimistické jako jindy, ale potřebovala jsem vás o situaci obeznámit.

Moc děkuji za pomoc i pochopení. Hezký zbytek víkendu.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky