Shrnutí RS

22.11.2024

Dobrý den, 

děkuji vám za váš čas, který věnujete dětem, za podporu, kterou máme, vaše postřehy v dotazníku i samotné setkání. Ráda bych zde shrnula to výsledky vašich názorů na komunikace se školou a předávání věcí v době nemoci dítěte a odpověděla všeobecné dotazy, které při setkáních padly. Ještě musím vyseknout poklonu dětem, které byly opět ve většině případů otevřené a jejich projev byl uvolněný... přinesly i nápady a návrhy na změny... Díky za ně. Byly prostě takové (alespoň většina z nich), jaké je znám ze školy.

Tedy k informacím:

1) Plavecký kurz děti opět čeká. Kdy, to zatím nevím.

2) Bruslení - díky tomu, že neučím Tv, byla jsem s dotazem za panem zástupcem... O bruslení uvažuje, jen je to složitější s termíny, chtěl by 1 a 1/2 hodiny v kuse, což zasáhne do mého rozvrhu i mnohých dalších.

3) Množství domácí práce (návrh byl méně a byl ojedinělý). Domácí práce slouží k procvičení, zopakování si či upevnění toho, co děláme ve škole, občas v naukových předmětech k samostatnému vyhledávání informací, k rozšíření tématu. Není povinná. Písemná domácí práce je i pro toho nejméně zdatného žáka maximálně na 15 minut za předpokladu, že dítě pracuje. To, že je někdo zavřený v pokojíčku půl odpoledne a vy si myslíte, že si dělá úkol, věřte, že opravdu nepracuje. Vím, co jim dávám a kolik času tomu samému věnujeme ve škole. Co se týká ale dalšího - jsou to nová slovíčka či gramatika (mnozí umí z hodiny, jiní si je musí doma oživovat), příprava na naukové předměty. Z těchto hodin většina odchází s tím, že rozumí a pamatuje si, pak se stačí podívat do sešitu o přestávce před hodinou. Jiní tomu bohužel musí věnovat více času (většinou jsou to ti, kteří jsou v hodinách pasivní a nezúčastňují se diskusí). S postupujícími roku bude všeho jen přibývat.

4) Klasifikace (neporozumění průměrům v bakalářích) a specifikace učiva k pětiminutovkám (pro některé z vás je to občas nepřehledné, děti prý neví, co se mají učit) - všechny známky od začátku roku mají váhu 1, kromě dvou jednoduchých a dopředu připravených testů z Čj a tento týden z Aj - ty mají váhu 2. Pětiminutovkou je považováno 4 - 6 anglických slovíček či spojení s přivlastňovacími zájmeny nebo stejný počet tvarů slovesa "to have", 4 otázky z Přv, Vl z minulé hodiny, či práce s mapou (tam bylo jednou 8 úkolů na vyhledávání v mapě). V hodině vždy říkám, na co se mohu příště zeptat i si na otázky společně odpovíme. Občas ještě před pětiminutovkou celou minulou hodinu zopakujeme, ptám se na to, co za moment píší (paní asistentky jsou mi svědkem). Při každé hodině angličtiny více mluvíme než píšeme, stále do otázek, vět, které společně  či jednotlivě tvoříme, vkládáme vazbu "there is/there are, zájmena, slovesa "to have" a "to be", proto tuto gramatiku vkládám i do pětiminutovek a to ne ve větách). Nepíšeme nic nepřipraveného. Ve všech třech testech jsme vždy celý test v klidu prošli, udělali si z každého cvičení jeden, dva příklady, pak se děti mohly doptat na co potřebovaly, poté pracovaly již samostatně. Děti s podporou mají vždy práci markantně zkrácenu, občas si mohou vybrat, co z toho dělat chtějí, co je jim blíže.  

Co se týká průměrů v Bakalářích vpravo - je to průměr třídy konkrétního hodnocení daného úkolu (vidíte tam i počet žáků, kteří test psali). Kdyby cokoliv, ozvěte se, pokusíme se vám pomoci.

5) Komunikace se školou (některým nevyhovuje více platforem). Naprostá většina z vás však zatrhla, Bakaláře, webovky i WA. Takže bych to prozatím nechala takto. Sem píši "týdenní hlášení", vyúčtování nebo informace k akcím. WA skupina slouží k zasílání fotek a aktuálních informací, připomenutí nutného (jednomu vadí, že mu pípá aktivita jiných na WA - tam již asi nepomohu, buď to bude nějak respektovat nebo skupinu musí opustit, toto už není v mých silách vyřešit). Bakaláře máme zatím ke klasifikaci a omlouvání dětí, či tam občas dám nutné, co pošle vedení školy. Chápu, že každý z vás má jiné priority i požadavky, ale pro mě není akceptovatelné komunikovat s každým jedním z vás jiným způsobem, to bych nedělala nic jiného. A především logisticky je více než náročné (co, komu, kam).

6) Předávání si práce v době nemoci (některým nevyhovuje krabice před školou). Téměř všichni jste však zatrhli právě krabici, dopsali sourozence (či kamaráda), který by mohl věci marodovi donést a WA (tedy WA soukromě, ne na skupinu). Komu nevyhovuje krabice a nemá sourozence bude se muset se mnou v době nemoci spojit a domluvit se na předání práce osobně, jiný způsob mě nenapadá. Mně přišla ta krabice prima v tom, že nejsme na sebe časově vázáni, ale respektuji to, že to má někdo jinak. Snažím se vyhovět vašim požadavkům, ale někdy je to opravdu už nad mé síly. 

Děkuji vám za milá slova v dotazníku i při rozhovoru, díky, že mohu mít ve třídě právě vaše děti. Je nám společně moc fajn a myslím, že to bylo při setkáních patrné :)

DÍKY! Hezký víkend!

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky