Týden 22.-25. 4.

27.04.2025

Dobrý den, 

týden byl kratší, ale o to intenzivnější. Trochu do něj vstoupily nemoci a sportovní akce některých dětí. Těm moc děkuji za vzornou reprezentaci školy, a i když na bedně nestáli, byli super! 

Posunuli jsme se v českém jazyce - začali jsme určovat podmět a přísudek kvůli psaní koncovek u sloves v minulém čase. Šlo to moc hezky :) Koncovky podstatných jmen rodu mužského jdou pouze společně - dětem se nechce odůvodňovat, tak i/y trefují. V pátek po diktátu jsem se některých ptala, na jejich chyby s tím, že chci odůvodnit - bylo to bez chyby. Proč je to tedy špatně v diktátu? Protože si odůvodnili jen něco... No, nedopadl moc dobře a to byl opravdu kraťoučký a rozhodně ne záludný.

V angličtině jsme měli opakovací lekci - zopakovali jsme čísla 0 - 100, slovní zásobu sloves, tvary a to všechno hrou. V úterý si napíšeme opakovací test - dětem jsem říkala, na co se mají připravit, něco i zkoušely. Pro vás, kdybyste chtěli pomoci: Budou tam krátké odpovědi na otázky (Is there your pencil on the desk? Yes, there is./ No, there isn´ t. Doplňování slovesa "to have" do vět ve správném tvaru. Vazba s "of" - lžíce másla (a spoon of butter). Místnosti v bytě či domě. Odpovědi na otázky - Can a bird fly? Yes, it can. Can a budgie swim? No, it can´ t. Otázky k odpovědím - My name is John. (What is your name?), 516 01 (What is your post code?)...

V matematice jsme rýsovali trojúhelník, počítali obvody čtverce, obdélníku, řešili slovní úlohy a upevňovali numerické počty.

Ve vlastivědě jsme napsali opakovací test - dopadl podle toho, zda si ten či onen otevřel doma testy v učebnici - byl téměř totožný. Začali jsme s Lucemburky - Janem Lucemburský, dětstvím a dospíváním Karla IV., příští týden budeme pokračovat. 

Přírodovědu jsem pojala trochu jinak. Protože se některé děti na naukové předměty vůbec nepřipravují, chtěla jsem to zkusit opačně. "Výpisky" si děti dělaly samy. Téma bylo již z minulého týdne - ekosystém park. U rostlin již měly připraveny na lístcích otázky či věty na doplnění, u živočichů pracovaly samostatně (to již jednou vyhledávaly u hospodářských zvířat). Používaly telefony a pracovaly každý sám (to byl klid ve třídě :)). Vyhledávání a třídění informací věnovaly 2 vyučovací hodiny - Přv a If. Poté během Čj (čtení) děti prezentovaly své nalezené informace, ostatní se doptávali, informace porovnávali se svými, doplňovali. Objevily se i slzičky, že nemohou požadovanou informaci najít (neumí stále zadávat správně do vyhledávače informace), ale nakonec byli spokojeni všichni, mnohé tato činnost opravdu bavila. Na další hodinu mají umět dvě rostliny a dva živočichy z ekosystému park (sami si rozhodnou, které). Přišli tím na to, že opisovat informace, kterým nerozumí či cizí slova, která neznají jsou k ničemu, protože pak nejsou schopni se tyto informace naučit a především jim jsou k ničemu. :) Zkusíme takto i vlastivědu.

Jinak již vím, že všichni, kdo se přihlásili do Polska na 23. 6. (cca 7.30 - 16:00) jet mohou. Jde o Sári B., Andělku H., Nikolku J., Zlatu M. , Adama S., Vítka U., Kubu S., Felixe K., Péťu P., Sári J., Lauru V., Nikitu Z. - snad jsme na nikoho nezapomněla. Jedu samozřejmě s nimi - zbytek třídy bude ve škole pracovat s paní asistentkou. 

Zítra jsme celé dopoledne na dopravním hřišti - s sebou do batohu svačinu a dostatek pití na dopoledne, kapesníky, čip na oběd, klíče, pokud by potřebovali do skříňky. Děti musí mít cyklistickou helmu, pevnou sportovní obuv, sportovní dlouhé kalhoty (legíny, tepláky), dlouhý rukáv (kvůli bezpečnosti). Kola budou mít půjčena od nich, své mít nemohou. 

Tak krásnou neděli! :)

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky