Týden 7.-11. 10.
Dobrý den,
minulý týden jsme upevňovali naučené, v Čj, Aj a Vl jsme se vrhli na nové učivo.
V českém jazyce nás čekala stavba slova - kořen, předpona a příponová část - děti to bavilo, tedy alespoň to říkaly. Určovali jsme jmenné a slovesné kategorie (tam rezervy mnozí mají a měli se na to mrknout doma). Diktát vět, který jsme psali a byl na úrovni první poloviny třetí třídy, bohužel pro některé nedopadl dobře. Oprava + podpis jsou nechané na doma.
V angličtině jsme hodně počítali do 20, učili se psát čísla, číslice. Opakovali jsme části těla a díky tomu se mohli vrhnout na Monster (to děti bavilo již loni). Stále pracujeme na upevnění učiva přivlastňovacích zájmen (my, your, his, her) a časování slovesa "to have" (ne zkrácené tvary ani zápor ještě ne).
Ve vlastivědě jsme se vrhli na mapy. I když mezi to vkládáme ještě zajímavosti z krajů ČR. Děti také ve skupinkách vyplňovaly opakovací kroužkovací test z probraného učiva.
Ve středu nás čeká hvězdárna, už se všichni moc těšíme.
Pak je tu sv. Martin a Masopust - s dětmi jsem už o tom mluvila, měli jste se o tom pobavit doma přes víkend. Sv. Martin vychází letos na 10.11., což je neděle - šlo by o průvod v maskách (cca 15:30 - 16:30). Potřebovala bych vědět, co vy na to, zda se jako třída zapojíme, či nikoliv. Napište, prosím, dětem do úkolníčku, jaké je Vaše stanovisko k této akci. Druhou akcí je Masopust na jaře, toho se účastníme celá škola (dohodli jsme se, že půjdeme v maskách zvířat ze statku). Tak popřemýšlejte, prosím, nad maskami. Můžeme se jim samozřejmě věnovat i v rámci Pč a Vv. Moc díky!
Ještě jedna věc... Pro mě překvapivá a dost nemilá. Poslední týdny jsme musela řešit několik nepříjemných kauz mezi dětmi, mezi námi všemi. Objevily se opakovaně a opravdu mě překvapily a zklamaly. Bylo jasné, že věkem se vztahy budou měnit a vyvíjet, že nebude vše ideální jako doposud, ale... Některé věci jsou opravdu už za hranou slušného a kamarádského chování. Většinu věcí jsem s dětmi vyřešila sama něco se třídou, o něčem jsem již musela informovat i zákonné zástupce. Snad jsme to zvládli a nebude se nic podobného opakovat (muselo by se to dále řešit již s vámi jako zákonnými zástupci, preventistou na škole a samozřejmě dětmi).
V úterý jsem byla na celodenním školení - šlo o Dobronauty - hra na řešení vztahů ve třídě, na řešení konfliktů. S dětmi jsem o tom mluvila. Hra má 10 částí, začneme ještě v říjnu 1. misí. Třeba i to pomůže.
Držte nám pěsti!